În urma aprecierii de care s-a bucurat în rândul dumneavoastră Prima Conferinţă Naţională de Educaţia Adulţilor, Politici educaţionale, culturale şi sociale, organizată la Timişoara în anul 2001, Institutul Român de Educaţie a Adulţilor din Timişoara (IREA) continuă ceea ce se doreşte a fi o serie a conferinţelor de succes.  Consecvent misiunii sale de a oferi suport ştiinţific şi metodologic activităţilor din educaţie a adulţilor şi de a realiza legătura dintre teorie şi practică în acest domeniu, IREA intenţionează şi în acest an să organizeze o manifestare ştiinţifică de anvergură, un cadru comun de discuţii şi de dezbateri.

Problematica celei de-a a II-a Conferinţe Naţionale de Educaţia Adulţilor, va avea ca referinţă Formatorul pentru adulţi - statut, roluri, competenţe, provocări, în vederea elaborării unei strategii comune de formare a formatorilor în educaţia adulţilor.

            Această conferinţă îşi propune să aduncă în discuţie o serie de aspecte deosebit de importante cu privire la formatorul pentru adulţi: statut profesional, roluri şi competenţe cheie absolut necesare, responsabilităţi, provocări lansate de societatea contemporană în schimbare.   

Clarificarea şi soluţionarea acestor aspecte problematice legate de formatorii pentru adulţi reprezintă o prioritate şi un punct de plecare în demersul de asigurare a calităţii şi a eficienţei în educaţia adulţilor, atât la nivel naţional, cât şi european/ internaţional.

 

 

 

STRUCTURĂ

 

 

Pe parcursul conferinţei vor fi organizate următoarele dezbateri pe secţiuni:

 

1.      Profilul Formatorului (profesionalizarea formatorilor EA, statutul  practicienilor, aspecte legislative, profesie vs ocupaţie vs meserie, standarde ocupaţionale, tipuri de cursuri)  

 

  1. Certificarea şi recunoaşterea competenţelor formatorilor pentru adulţi (credite transferabile, identificarea, recunoaşterea şi certificarea, strategii de dezvoltare de-a lungul carierei profesionale)

 

  1. Dimensiuni ale educaţiei adulţilor şi nevoi specifice ale formatorilor (nevoi specifice ale formatorilor şi ale adulţilor cuprinşi în programe educaţionale pentru formarea profesională, educaţia în timpul liber, educaţie civică, educaţia generală, etc., categorii profesionale; identificare de roluri; nevoi specifice ale adultului; relaţia dintre formator şi adult)

 

4. Repere calitative în dezvoltarea programelor de formare a formatorilor pentru adulţi (exigenţe de pregătire ale formatorului de formatori, expertiză profesională şi instituţională)

 

În funcţie de propunerile dumneavoastră vom putea modifica aspectele discutate în cadrul conferinţei. De aceea vă rugăm să bifaţi, odată cu confirmarea participării, în ordinea preferinţelor, primele 2 dezbateri pe secţiuni la care sunteţi  interesaţi să luaţi parte.

 

Conferinţa va avea loc la Universitatea de Vest din Timişoara (UVT), Bvd. Vasile Pârvan nr. 4, în perioada 17-19 noiembrie, 2006.

 

 

 

PROGRAM

 

 

Programul conferinţei este următorul:

 

Vineri, 17.11.2006

 

       8.30- 9.30 Înregistrarea participanţilor

       9.30-11,00 Plen I (deschiderea oficială)

      11.00-11.30 Pauză

      11.30-13.00 Plen II

      13.00-13.30 Discuţii      

       14.00- 15.30 Prânz

      15.30-17.00 Dezbateri pe secţiuni

      17.00-17.30 Pauză de cafea

       17.30- 19.00 Dezbateri pe secţiuni

       20.30- Cina festivă

 

  Sâmbătă, 18.11.2006

 

         9.00-10.30 Dezbateri pe secţiuni

       10.30-11.00 Pauză

       11.00-12.30 Sinteza dezbaterilor pe secţiuni

       12.30- 14.00 Plen (închiderea Conferinţei)

       14.30-16.00 Prânz

       19.00- Eveniment Cultural (spectacol de operă)

       21.30 Cina

      

 

 

CONDIŢII DE PARTICIPARE