CENTRUL REGIONAL PENTRU FORMAREA PERSONALULUI DIN ÎNVĂෙĂMÂNTUL
PREUNIVERSITAR
CENTRUL REGIONAL PENTRU FORMAREA PERSONALULUI DIN ÎNVĂෙĂMÂNTUL
PREUNIVERSITAR CLUJ (CRFP CLUJ), ÎNFIINAT PRIN HOTĂRÂREA GUVERNULUI
NR. 2191 DIN 30.11.2004 SE AFLĂ ÎN SUBORDINEA CENTRULUI NAෙIONAL
DE FORMARE A PERSONALULUI DIN ÎNVĂෙĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
(CNFP).
MISIUNEA CENTRULUI REGIONAL PENTRU FORMAREA PERSONALULUI DIN ÎNVĂෙĂMÂNTUL
PREUNIVERSITAR CLUJ ESTE ACEEA DE A EVALUA SI DE A MONITORIZA ACTIVITATILE DE
FORMARE CONTINUA DESFASURATE LA NIVEL REGIONAL, DE A CONSILIA FURNIZORII ÎN
VEDEREA DEPUNERII DOCUMENTA?IEI PENTRU ACREDITAREA SI DERULAREA PROGRAMELOR DE
FORMARE CONTINUA CE SE ADRESEAZA CADRELOR DIDACTICE PRECUM SI PERSOANELOR AFLATE
ÎN FUNCTII DE CONDUCERE, DE ÎNDRUMARE SI CONTROL SAU ASPIRANTE LA
ASTFEL DE FUNCTII DIN ÎNVĂෙĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR.
ACTIVIT??I
DESF??URATE DE PERSONALUL DIN CENTRUL REGIONAL PENTRU FORMAREA PERSONALULUI DIN
ÎNV???MÂNTUL PREUNIVERSITAR CLUJ:
" PARTICIPAREA LA STAGII
DE FORMARE ORGANIZATE DE CNFP SI ASISTENTA TEHNICA A PROIECTULUI, ÎN VEDEREA
DEZVOLTARII COMPETENTELOR NECESARE DESFASURARII ACTIVITATILOR, ÎN CONCORDANTA
CU CERINTELE PROGRAMULUI PHARE; " ACORDAREA EXPERTIZEI PENTRU IDENTIFICAREA
NEVOILOR DE FORMARE CONTINUA A CADRELOR DIDACTICE DIN JUDETELE ARONDATE (CLUJ,
BISTRITA - NASAUD, MARAMURES); " ACORDAREA ASISTEN?EI DE SPECIALITATE
FURNIZORILOR DE FORMARE CONTINU? ÎN VEDEREA ACREDIT?RII PROGRAMELOR; "
PROMOVAREA INTERESELOR CNFP ÎN RELATIA CU FURNIZORII PROGRAMELOR DE FORMARE
CONTINUA, CU INSTITUTIILE DE ÎNVATAMÂNT SI CU COMUNITATILE CENTRALE
/ LOCALE; " EVALUAREA, MONITORIZAREA ?I CONSILIEREA FURNIZORILOR CARE
IMPLEMENTEAZA PROGRAME ACREDITATE; " ELABORAREA MATERIALELOR DE ANALIZA
/ SINTEZA REFERITOARE LA DEZVOLTAREA PROFESIONALA A CARIEREI PERSONALULUI DIDACTIC
DIN LICEELE CUPRINSE ÎN PROGRAM; " MONITORIZAREA ACTIVITATII DE
ANALIZA DE NEVOI DE FORMARE SI SPRIJINIREA CNFP ÎN IDENTIFICAREA PRIORITATILOR
DE FORMARE DIN JUDETELE ARONDATE CRFP; " COLABORAREA CU AGENTII LOCALI
DE IMPLEMENTARE (ALI) ÎN PROGRAMAREA, ORGANIZAREA, DESFASURAREA ACTIVITATILOR
SPECIFICE DIN SCHEMELE DE GRANT; " COLABORAREA CU INSTITUTIILE ABILITATE
SI INTERESATE ÎN PROIECTAREA SI DESFASURAREA PROGRAMELOR DE FORMARE, CU
FURNIZORII DE PROGRAME DE FORMARE CONTINUA; " ASIGURAREA LEGATURII PERMANENTE
CU CONDUCEREA CNFP SI INSTITUTIILE TERITORIALE (ISJ, CCD); " ADMINISTRAREA,
GESTIONAREA SI RASPUNDEREA PENTRU BUNURILE PRELUATE ÎN CUSTODIE DE LA CNFP; "
PARTICIPAREA LA DERULAREA, EVALUAREA, MONITORIZAREA SI CONSILIEREA ACTIVITATILOR
PROGRAMELOR DE FORMARE CONTINUA DIN ZONA; " ASIGURAREA LOGISTICII NECESARE
MONITORIZARII PROGRAMELOR DE FORMARE CONTINUA, PRECUM SI PENTRU ORGANIZAREA ACTIVITATILOR
DE TIP CONFERINTE, COLOCVII, SEMINARII, MESE ROTUNDE, ÎN SCOPUL PROMOVARII
POLITICILOR DE FORMARE CONTINUA MECT - CNFP; " COLABORAREA CU INSPECTORII
CU DEZVOLTAREA PROFESIONALA, CU DIRECTORII SI PROFESORII DIN LICEELE CUPRINSE
ÎN PROGRAM, DIN JUDET SI DIN JUDETELE ARONDATE; " ÎN ACTIVITATILE
DIN CADRUL PROGRAMULUI SE SUBORDONEAZA METODOLOGIC CONDUCERII CNFP.
PERSONALUL
DIN CENTRUL REGIONAL PENTRU FORMAREA PERSONALULUI DIN ÎNVATAMÂNTUL
PREUNIVERSITAR CLUJ:
- PROF. DRD. DANA ZOE MATEESCU - INSPECTOR DE SPECIALITATE
- CENTRUL NATIONAL PENTRU FORMAREA PERSONALULUI DIN ÎNVATAMÂNTUL PREUNIVERSITAR; -
ING. DR. FLORIN STAN - INSPECTOR CU DEZVOLTAREA PROFESIONALA - INSPECTORATUL SCOLAR
JUDETEAN CLUJ; - PROF. METODIST FELICIA SZABO -- CASA CORPULUI DIDACTIC CLUJ.
ATRIBUTIILE
CENTRULUI NATIONAL PENTRU FORMAREA PERSONALULUI DIN ÎNVATAMÂNTUL PREUNIVERSITAR
ELABORAREA STANDARDELOR DE FORMARE CONTINUA A PERSONALULUI DIDACTIC, DIDACTIC
AUXILIAR SI A CADRELOR DE CONDUCERE, DE ÎNDRUMARE SI CONTROL DIN ÎNVATAMÂNTUL
PREUNIVERSITAR;
EFECTUAREA DE STUDII DE SPECIALITATE - DIAGNOZA, PROGNOZA
ETC.;
INITIEREA UNOR ACTIVITATI DE DEZVOLTARE PROFESIONALA ÎN DOMENIUL
EDUCATIONAL, FINANTATE DIN FONDURILE UNOR PROGRAME NATIONALE SI INTERNATIONALE.
ÎNDRUMAREA SI COORDONAREA FURNIZORILOR DE PROGRAME DE FORMARE CONTINUA,
ÎN CONCORDANTA CU STANDARDELE, CRITERIILE SI METODOLOGIILE APROBATE DE MECT.
EVALUAREA, MONITORIZAREA SI CONSILIEREA ACTIVITATILOR DE FORMARE CONTINUA LA NIVEL
REGIONAL. CADRUL LEGISLATIV AL FORMARII CONTINUE:
LEGEA 128 / 1997 PRIVIND
STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC (ART.32. ALIN. 1): "PERFECTIONAREA PERSONALULUI
DIDACTIC SE REALIZEAZA PRIN FORME SI PROGRAME, ÎN RAPORT CU EXIGENTELE ÎNVATAMÂNTULUI
, CU EVOLUTIA DIFERITELOR DISCIPLINE DE STUDIU, CICLURI DE ÎNVATAMÂNT
SI PROFILURI, PRECUM SI ÎN FUNCTIE DE NECESITATILE SI INTERESELE DE PERFECTIONARE
A DIFERITELOR CATEGORII DE CADRE DIDACTICE"
LEGEA 128 / 1997 PRIVIND
STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC (ART.32. ALIN. 5): PROGRAMELE DE PERFECTIONARE
CUPRIND: - INFORMATII STIINTIFICE DE SPECIALITATE; - INFORMARE PEDAGOGICA,
PSIHOLOGICA SI SOCIOLOGICA; - INFORMARE METODICA; - INFORMARE ÎN DOMENIUL
LEGISLA?IEI GENERALE SI SCOLARE; - ACTIVITATI PRACTICE ÎN DOMENIUL SPECIALITATII.
O.M.ED. C. 4611 / 2005 ART. 12. ALIN 2: CADRELE DIDACTICE DIN ÎNVATAMÂNTUL
PREUNIVERSITAR TREBUIE SA ACUMULEZE LA INTERVALE DE 5 ANI MINIMUM 90 DE CREDITE
PROFESIONALE TRANSFERABILE DINTRE CARE: - 45 DE CREDITE PROFESIONALE TRANSFERABILE
DIN PROGRAME DE PERFEC?IONARE O DATA LA 5 ANI SAU DIN PROGRAME DATORATE REFORMEI; -
45 DE CREDITE PROFESIONALE TRANSFERABILE DIN ALTE CATEGORII DE PROGRAME DE FORMARE
CONTINUA
H. G. 604 / 2001 ?I H. G. 2191 / 2004 PRIVIND ÎNFIIN?AREA
CENTRULUI NA?IONAL DE FORMARE A PERSONALULUI DIN ÎNV???MÂNTUL PREUNIVERSITAR:
- CENTRUL NA?IONAL DE FORMARE A PERSONALULUI DIN ÎNVATAMÂNTUL PREUNIVERSITAR
(CNFP) - ORGAN DE SPECIALITATE ÎN SUBORDINEA MINISTERULUI EDUCA?IEI CERCETARII
SI TINERETULUI;
- 16 CENTRE REGIONALE PENTRU FORMARA PERSONALULUI DIN ÎNVATAMÂNTUL
PREUNIVERSITAR.
ACREDITAREA PROGRAMELOR DE FORMARE CONTINUA:
"
COMISIA SPECIALIZATA DE ACREDITARE ÎNFIINTATAÎN CADRUL CNFP ARE DREPT
SCOP: - ACREDITAREA PROGRAMELOR DE FORMARE CONTINUA; - ALOCAREA DE CREDITE
PROFESIONALE TRANSFERABILE PROGRAMELOR IMPLEMENTATE DE FURNIZORI; - ECHIVALAREA
NUMARULUI DE CREDITE PROFESIONALE TRANSFERABILE OBTINUTE ÎN CADRUL PROGRAMELOR
SPECIALE.
CREDITELE PROFESIONALE TRANSFERABILE:
CREDITUL PROFESIONAL
TRANSFERABIL = INDICATOR COMPOZIT CARE DESEMNEAZA VOLUMUL DE MUNCA SI EFORT NECESARE
UNUI CURSANT PENTRU PROMOVAREA CU SUCCES A UNEI DISCIPLINE DINTR-UN PROGRAM DE
FORMARE CONTINUA ACREDITAT, PRECUM SI IMPORTANTA PROFESIONALA A COMPETENTELOR
CE SE FORMEAZA PRIN PARCURGEREA UNEI DISCIPLINE, TEMATICI SAU MODUL DE FORMARE.
ALOCAREA
CREDITELOR PROFESIONALE TRANSFERABILE ÎN FUNC?IE DE CATEGORIILE SI TIPURILE
DE PROGRAME DE FORMARE:
CATEGORIA I - PROGRAME DE PERFECTIONARE O DATA
LA 5 ANI: - PROGRAM LUNG (240 - 280 ORE) - 90 - 100 CREDITE; - PROGRAM MEDIU
(170 - 200 ORE) - 60 - 70 CREDITE; - PROGRAM SCURT (90 - 120 ORE) - 30 - 40
CREDITE;
CATEGORIA A II -A- PROGRAME TEMATICE SAU MODULARE REALIZATE PRIN
STAGII NONDISCIPLINARE: - TEMATIC (10 - 20 ORE) - 1 - 5 CREDITE; - MODUL
SCURT (21 - 40 ORE) - 6 - 10 CREDITE; - MODUL MEDIU (41 - 60 ORE) - 11 - 15
CREDITE; - MODUL LUNG (61 - 89 ORE) - 16 - 25 CREDITE.
CATEGORIA A III
-A- PROGRAME DE PERFECTIONARE DATORATE REFORMEI: - TEMATIC (10 - 20 ORE) -
1 - 5 CREDITE; - MODUL SCURT (21 - 40 ORE) - 6 - 10 CREDITE; - MODUL MEDIU
(41 - 60 ORE) - 11 - 15 CREDITE; - MODUL LUNG (61 - 89 ORE) - 16 - 25 CREDITE.
CATEGORIA A IV -A- PROGRAME SPECIALE: - TEMATIC (10 - 20 ORE) - 1 - 5 CREDITE; -
MODUL SCURT (21 - 40 ORE) - 6 - 10 CREDITE; - MODUL MEDIU (41 - 60 ORE) - 11
- 15 CREDITE; - MODUL LUNG (61 - 89 ORE) - 16 - 25 CREDITE.
STANDARDE
DE COMPETENTE PROFESIONALE:
" PENTRU CADRE DIDACTICE: - STANDARDUL
DE COMPETENTE PROFESIONALE PENTRU FUNCTIA DIDACTICA DE PROFESOR; - STANDARDUL
DE COMPETENTE PROFESIONALE PENTRU FUNC?IA DIDACTICA DE INSTITUTOR; - STANDARDUL
DE COMPETENTE PROFESIONALE PENTRU FUNC?IA DIDACTICA DE ÎNVATATOR; - STANDARDUL
DE COMPETENTE PROFESIONALE PENTRU FUNCTIA DIDACTICA DE EDUCATOARE:
"
PENTRU PERSOANE AFLATE ÎN FUNCTII DE CONDUCERE, DE ÎNDRUMARE SI CONTROL: -
STANDARDUL DE COMPETEN?E PROFESIONALE PENTRU FUNC?IA DE DIRECTOR / DIRECTOR ADJUNCT
DE UNITATE DE ÎNVATAMÂNT; - STANDARDUL DE COMPETEN?E PROFESIONALE
PENTRU FUNCTIA DE INSPECTOR SCOLAR GENERAL INSPECTOR SCOLAR GENERAL ADJUNCT; -
STANDARDUL DE COMPETENTE PROFESIONALE PENTRU FUNCTIA DE INSPECTOR DE SPECIALITATE; -
STANDARDUL DE COMPETENTE PROFESIONALE PENTRU FUNCTIA DE INSPECTOR;
"
PENTRU PERSONAL DIDACTIC AUXILIAR: - STANDARDUL DE COMPETEN?E PROFESIONALE
PENTRU FUNCTIA DE SECRETARA DE UNITATE DE ÎNVATAMÂNT; - STANDARDUL
DE COMPETENTE PROFESIONALE PENTRU FUNCTIA DE ADMINISTRATOR FINANCIAR; - STANDARDUL
DE COMPETENTE PROFESIONALE PENTRU FUNCTIA DE LABORANT; - STANDARDUL DE COMPETENTE
PROFESIONALE PENTRU FUNCTIA DE INGINER DE SISTEM.